Тема: Щомісячні грошові виплати

ЕДВ (Щомісячні Грошові Виплати) – це заміна натуральних пільг щомісячними грошовими виплатами.
Федеральним закономвід 22.08.2004 № 122-ФЗ функції щодо встановлення та виплати щомісячної грошової виплати окремим категоріям громадян покладено на територіальні органи Пенсійного фондуРФ.
Одержувачу пенсії, який перебуває на обліку в управлінні ПФР, доставка щомісячних грошових виплат здійснюватиметься через організацію, яка йому доставляє пенсію. (Тобто доставляти ЄДВ будуть ті самі люди, які доставляють вам пенсію.)

Щомісячна грошова виплата призначається з дня звернення за нею терміном, протягом якого громадянин належить до категорії осіб, які мають право на ЄДВ, але не раніше виникнення права на зазначену виплату. Днем звернення за призначенням ЄДВ вважається день прийому територіальним органом Пенсійного фонду Російської Федераціїзаяви з усіма необхідними документами. Для нарахування ЄДВ виплати територіальним органом Пенсійного фонду Російської Федерації відкривається особовий рахунок кожного одержувача цієї виплати. Пенсіонеру, який перебуває на обліку в територіальному органі ПФП, відкриття додаткового особового рахунку не потрібне, нарахування провадиться у відповідному розділі особового рахунку цього пенсіонера. При зверненні до ПФР неповнолітніх чи недієздатних громадян, до особового рахунку вносяться відомості про законного представника цієї особи. Нараховані, але не отримані громадянином суми ЄДВ у разі смерті, успадковуються у порядку, встановленому законодавством України. Розмір ЕДВ залежить від районного коефіцієнта, встановлюваного Урядом Російської Федерації залежно від району (місцевості) проживання. Заява про встановлення щомісячної грошової виплати подається до територіального органу ПФР до 1 жовтня поточного року. Подана заява діє з 1 січня року, наступного за роком подання заяви, та до 31 грудня року, у якому громадянин звернеться із заявою про відмову від отримання щомісячної грошової виплати.
Інвалідам ІІІ групиз 1 квітня 2014 року щомісячна грошова виплата складає 1700,23 рублів.

Інвалідам II групи з 1 квітня 2014 року щомісячна грошова виплата становить 2123,92 рубля.

Інвалідам І групи з 1 квітня 2014 року щомісячна грошова виплата становить 2974,03 рубля.

Розмір щомісячної грошової виплати дітям-інвалідам до 1 квітня 2014 становить 2123,92 рубля.

Щомісячна грошова виплата ветеранам бойових дій з 1 квітня 2014 встановлено в розмірі 2337,13 рублів.

Щомісячна грошова виплата учасникам Великої Вітчизняної війниз 1 квітня 2014 встановлена ​​в розмірі 3185,87 рублів. Щомісячна грошова виплата Інвалідам Великої Вітчизняної війни з 1 квітня 2014 встановлено в розмірі 4247,84 рублів.

Розмір ЄДВ громадянам, які стали інвалідами внаслідок чорнобильської катастрофи з 1 квітня 2014 року, становить 2123,92 рублів + ЄДВ за групу інвалідності.
30. Федеральний та регіональний материнський капітал.

· право на отримання материнського (сімейного) капіталу виникає у сімей, в яких з 1 січня 2007 року з'явилася друга дитина (або третя дитина або наступні діти, якщо при народженні другої дитини право на отримання цих коштів не оформлялося);

· Право на отримання материнського (сімейного) капіталу надається лише один раз;

· Матерінський (сімейний) капітал щорічно індексується державою.

· Зміна розміру материнського (сімейного) капіталу не тягне заміну сертифіката;

· Термін, коли можна звернутися до Пенсійного фонду із заявою про видачу державного сертифікату на материнський (сімейний) капітал після народження другої (третьої або наступної дитини), не обмежений;

· Заява про розпорядження коштами (частиною коштів) материнського (сімейного) капіталу може бути подано у будь-який час після закінчення трьох років. Крім цього, у разі необхідності погашення основного боргу та сплати відсотків за кредитами та позиками, у тому числі іпотечними, на придбання (будівництво) житла коштами материнського капіталуможна скористатися, не чекаючи досягнення трирічного віку другої дитини;

· Матерінський (сімейний) капітал звільняється від податку на доходи фізичних осіб;

· материнський (сімейний) капітал надається не конкретній дитині, а батькам, сім'ї. Відповідно, витратити ці кошти можна з урахуванням інтересів усієї сім'ї;

· Сертифікат дійсний тільки при пред'явленні документа, що засвідчує особу. Дія сертифіката припиняється у разі смерті власника або припинення права на додаткові заходи державної підтримки. У разі втрати сертифікату у територіальному органі ПФР можна отримати його дублікат;

· Звернутися за отриманням сертифіката можна до територіального органу ПФР за місцем проживання, за місцем перебування або фактичного проживання;

· Заява про видачу сертифіката та документи до територіального органу ПФР можна подати через довірену особу або направити їх поштою.

Хто може бути одержувачем сертифікату:

· Жінка, що має громадянство РФ, яка народила (усиновила) другого або наступних дітей починаючи з 1 січня 2007 року;

· Чоловік, який має громадянство РФ, що є єдиним усиновлювачем другого або наступних дітей, якщо рішення суду про усиновлення набрало законної сили починаючи з 1 січня 2007 року;

· Батько (усиновитель) дитини незалежно від наявності громадянства РФ у разі припинення права на додаткові заходи державної підтримки жінки, яка народила (усиновила) дітей, внаслідок, наприклад, смерті, позбавлення батьківських прав щодо дитини, у зв'язку з народженням (усиновленням) якої виникло декларація про отримання материнського капіталу, скоєння щодо дитини (дітей) умисного злочину;

· неповнолітня дитина (діти в рівних частках) або учня за очною формою навчання дитина до досягнення нею 23-річного віку, при припиненні права на додаткові заходи державної підтримки батька (усиновлювача) або жінки, яка є єдиним батьком (усиновителем) у встановлених ФЗ випадках.

Як витратити капітал

· Кошти можуть бути використані на навчання будь-якого з дітей у сім'ї, коли виникає потреба в освіті. При цьому вік дитини на дату початку навчання не повинен перевищувати 25 років.

· Кошти (частина коштів) материнського (сімейного) капіталу можуть спрямовуватися на формування накопичувальної частини трудової пенсії шляхом подання заяви до територіального органу Пенсійного фонду за місцем проживання. Направити кошти (частина коштів) материнського (сімейного) капіталу накопичувальну частинутрудовий пенсії можна й у недержавний пенсійний фонд (приватну управляючу організацію).

· Кошти (частина коштів) материнського (сімейного) капіталу можуть спрямовуватися на придбання (будівництво) житлового приміщення. Умова: житлове приміщення, що купується, має знаходитися на території РФ.

I. Нормативно-правові акти

1. Загальна Декларація правами людини (1948)

2. Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права людини та громадянина// Відомості Верховної РадиСРСР. 1976. №17. Ст. 291.

3. Конвенція МОП №102 «Про мінімальні норми соціального забезпечення» (1952)

4. Конвенція МОП №128 «Про посібники з інвалідності, за старістю і з нагоди втрати годувальника»(1967)

5. Європейська соціальна хартія// Соціальні права людини: документи та матеріали Ради Європи. М., 1996. Ч. 1.

6. Європейська конвенція про соціальне забезпечення // Соціальні права людини: документи та матеріали Ради Європи. М., 1996. Ч. 2.

9. Федеральний закон від 1 квітня 1996 р. № 27-ФЗ «Про індивідуальний (персоніфікований) облік у системі обов'язкового пенсійного страхування»;

11. Федеральний закон від 15 грудня 2001 р. № 167-ФЗ «Про обов'язкове пенсійне страхування в РФ»;

12. Федеральний закон від 15 грудня 2001 року № 166-ФЗ «Про державне пенсійне забезпечення в РФ»;

14. Федеральний закон від 19 травня 1995 р. № 81-ФЗ «Про державну допомогу громадянам, які мають дітей»;

15. Федеральний закон від 2 серпня 1995 року №122-ФЗ «Про соціальне обслуговування громадян похилого віку та інвалідів»;

16. Федеральний закон від 29 грудня 2006 року N 256-ФЗ «Про додаткові заходи державної підтримки сімей, які мають дітей»;

19. Федеральний закон від 21 грудня 1996 р. № 159-ФЗ «Про додаткові гарантії із соціальної підтримки дітей-сиріт та дітей, що залишилися без піклування батьків»;

20. Федеральний закон від 27 листопада 2001 р. № 155-ФЗ «Про додаткове соціальне забезпечення членів льотних екіпажів повітряних суден цивільної авіації»;

22. Федеральний закон від 19 липня 2011 р. № 247-ФЗ «Про соціальні гарантії співробітникам органів внутрішніх справ РФ та внесення змін до окремих законодавчих актів РФ»;

25. Федеральний закон від 7 листопада 2000 р. № 136-ФЗ «Про соціальний захист громадян, зайнятих на роботах з хімічною зброєю»;

26. Федеральний закон від 29 листопада 2010 р. № 326-ФЗ «Про обов'язкове медичне страхування в РФ»;

27. Федеральний закон від 21 листопада 2011 р. № 323-ФЗ «Про основи охорони здоров'я громадян у РФ»;

28. Федеральний закон від 16 липня 1999 р. № 165-ФЗ «Про основи обов'язкового соціального страхування»;

29. Федеральний закон від 24 липня 2009 р № 212-ФЗ «Про страхові внески до Пенсійного фонду Російської Федерації, Фонд соціального страхування Російської Федерації, Федеральний фонд обов'язкового медичного страхування та територіальні фонди обов'язкового медичного страхування»;

30. Постанова Уряду РФ від 31 грудня 2010 р. № 1233 «Про порядок фінансового забезпечення витрат на оплату медичним організаціям послуг з медичної допомоги, наданої жінкам у період вагітності, та медичної допомоги, наданої жінкам та новонародженим у період пологів та післяпологовий період, а також диспансерному (профілактичному) спостереженню дитини протягом першого року життя»;

31. Постанова Уряду РФ від 4 червня 2007 р. № 343 "Про здійснення щомісячних компенсаційних виплат непрацюючим працездатним особам, що здійснюють догляд за непрацездатними громадянами";

32. Постанова Уряду РФ від 27 лютого 1999 р. № 231 «Про розміри та порядок виплати щомісячної допомоги подружжю військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, у період їх проживання з подружжям у місцевостях, де вони змушені не працювати або не можуть працевлаштуватися у зв'язку з відсутністю можливості працевлаштування, а також станом здоров'я дітей»;

33. Постанова Уряду РФ від 24 липня 2002 р. № 555 «Про затвердження Правил підрахунку та підтвердження страхового стажу для встановлення трудових пенсій»;

34. від 01 лютого 2011 р. № 73н «Про порядок та умови оплати медичним організаціям послуг з медичної допомоги, наданої жінкам у період вагітності, та медичної допомоги, наданої жінкам та новонародженим у період пологів та у післяпологовий період, а також диспансерному (профілактичному) ) спостереженню дитини протягом першого року життя».

35. Наказ Міносвіти РФ від 5 листопада 1998 р. № 2782 "Про порядок надання академічних відпусток";

36. Наказ МОЗ України від 11.04.2012 N 343н «Про затвердження Порядку утримання дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, та дітей, які перебувають у важкій життєвій ситуації, до досягнення ними віку чотирьох років включно в медичних організаціях державної системи охорони здоров'я та муніципальної системи охорони здоров'я»;

37.

38. Закон Пермського краю від 10 грудня 2008р. № 353-ПК «Про влаштування дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків, у Пермському краї»;

39. Закон Пермського краю від 17 листопада 2011р. «Про безкоштовне надання земельних ділянок багатодітним сім'ям у Пермському краї»;

40. Постанова Уряду Пермського краю від 24.07.2012 № 524-п «Про затвердження ДЦП «Реабілітація та створення умов для соціальної інтеграції інвалідів Пермського краю на 2012-2014 роки»;

41. Постанова Уряду Пермського краю від 06.07.2007 №130-п «Про надання заходів соціальної підтримкималозабезпеченим сім'ям, які мають дітей, вагітним жінкам»;

42. Постанова Уряду Пермського краю від 30 грудня 2010р. "Про затвердження довгострокової цільової програми "Забезпечення житлом молодих сімей у Пермському краї на 2011-2015 роки");

43. Постанова Уряду Пермського краю від 27 серпня 2010р. «Про затвердження порядку виховання та навчання дітей-інвалідів дошкільного вікувдома за основними загальноосвітніми програмами дошкільної освіти»;

44. Постанова Уряду Пермського краю від 01.10.2010 р. № 700-п «Про реалізацію пілотного проекту «Медичний сертифікат»;

45. Постанова Уряду Пермського краю від 18.05.2007 №99-п «Про затвердження переліку гарантованих державою соціальних послуг, основних вимог щодо їх обсягу»;

46. Указ Губернатора Пермської області від 29 вересня 2005р. №155 «Про соціальне обслуговування населення Пермського краю»;

47. Постанова Адміністрації міста Пермі від 19.08.2009 № 548 «Про затвердження довгострокової цільової програми «Соціальна підтримка населення міста Пермі» на 2009-2012 роки;

48. Постанова Адміністрації м. Пермі від 23 березня 2012р. №113 «Про затвердження адміністративного регламенту надання департаментом освіти міста Пермі муніципальної послуги «Прийом заяв, постановка на облік, зарахування дітей до освітніх установ, що реалізують основну освітню програмудошкільної освіти (дитячі сади)»;

49. Постанова Адміністрації м.Пермі від 11 грудня 2008 р. № 1195 «Про реалізацію пілотного проекту «Надання допомоги сім'ям, які мають дітей віком від 1,5 до 5 років, які не відвідують дошкільні навчальні заклади»;

50. Рішення Пермської міської Думи від 24.06.2008 № 219 "Про встановлення додаткових заходів соціальної підтримки у вигляді щомісячних грошових муніципальних виплат студентам та учням міста Пермі";

51. Рішення Пермської міської Думи від 27.11.2007 № 280 «Про надання безкоштовного харчуванняокремим категоріям учнів у муніципальних загальноосвітніх установах міста Пермі»;

52. Адміністративний регламент надання державної послуги «Напрямок інвалідів та громадян похилого віку на стаціонарне соціальне обслуговування» (Затверджений Наказом Міністерства соціального розвиткуПермського краю від 14.05.2009 N СЕД-33-01-01-83 (ред. 23.12.2012р);

Національний стандарт РФ ГОСТ Р 52143-2003
"Соціальне обслуговування населення. Основні види соціальних послуг"
(Прийнятий постановою Держстандарту РФ від 24 листопада 2003 р. N 327-ст)

Національний стандарт РФ ГОСТ Р 53058-2008
"Соціальне обслуговування населення. Соціальні послуги громадянам похилого віку"
(утв. наказом Федерального агентства з технічного регулювання та метрології від 17 грудня 2008 р. N 435-ст)

Національний стандарт Російської Федерації ГОСТ Р 52882-2007
"Соціальне обслуговування населення. Спеціальне технічне оснащення установ соціального обслуговування"
(утв. наказом Федерального агентства з технічного регулювання та метрології від 27 грудня 2007 р. N 560-ст)

Національний стандарт РФ ГОСТ Р 52498-2005
"Соціальне обслуговування населення. Класифікація установ соціального обслуговування"
(утв. наказом Федерального агентства з технічного регулювання та метрології від 30 грудня 2005 р. N 535-ст)

Федеральний державний стандарт державної послуги сприяння громадянам у пошуку підходящої роботи, а роботодавцям у підборі необхідних працівників
(утв. наказом Міністерства праці та соціального захистуРФ від 13 листопада 2012 р. N 524н)

Наказ Міністерства охорони здоров'я та соціального розвитку РФ
від 15 травня 2012 р. N 543н
"Про затвердження Положення про організацію надання первинної медико-санітарної допомоги дорослому населенню"

Наказ Міністерства охорони здоров'я РФ від 24 грудня 2012 р. N 1355н
"Про затвердження форми типового договору на надання та оплату медичної допомоги з обов'язкового медичного страхування"

Наказ Міністерства охорони здоров'я та соціального розвитку РФ
від 28 лютого 2011 р. N 158н
"Про затвердження Правил обов'язкового соціального страхування"

Постанова Уряду РФ від 30 грудня 2011 р. N 1232
"Про порядок надання співробітникам органів внутрішніх справ Російської Федерації, окремим категоріям громадян Російської Федерації, звільнених зі служби в органах внутрішніх справ, та членам їх сімей медичної допомоги та їх санаторно-курортного забезпечення"

Закон Пермського краю від 8 грудня 2006 р. N 30-КЗ
"Про забезпечення працівників державних та муніципальних установПермського краю путівками на санаторно-курортне лікування та оздоровлення

Федеральний закон від 24 червня 1999 р. N 120-ФЗ
"Про основи системи профілактики бездоглядності та правопорушень неповнолітніх"

Постанова Уряду Пермського краю від 04.05.2007 N 87-п

"Про затвердження Положення про порядок та умови надання одноразової грошової допомоги громадянам, які усиновили дитину (дітей) з числа дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, та проживають на території Пермського краю"

Постанова Уряду РФ від 21 грудня 2009 N 1048
"Про затвердження Правил одноразової виплати недержавним пенсійним фондом, який здійснює обов'язкове пенсійне страхування, коштів пенсійних накопиченьзастрахованим особам"

Департамент освіти міста Москви

Державний освітній заклад

вищого професійної освітиміста Москви

"Московський міський педагогічний університет"

Юридичний факультет

Гуманітарно-правовий коледж

Курсова робота

Щомісячні грошові виплати

Студент 3 курсу

очної форми навчання,

Науковий керівник

Єфремова Тетяна Дмитрівна

Вступ

Глава 1. Загальна характеристикащомісячних грошових виплат

1

Глава 2. Призначення та перерахунок щомісячної грошової виплати, набір соціальних послуг

1 Порядок призначення щомісячної грошової виплати, випадки зміни її розміру

2 Набір соціальних послуг, його структура, порядок відмови

Висновок

Бібліографія

Програми

Вступ

Перехід Російської Федерації до ринкової економіки позначився системі соціального забезпечення. Відповідно до Конституції України наша країна є соціальною державою, тобто. державою, головним завданням якого є досягнення такого суспільного прогресу, що ґрунтується на закріплених правом принципах соціальної рівності, загальної солідарності та взаємної відповідальності.

Така держава покликана допомагати соціально слабким верствам населення, впливати на розподіл економічних благза принципом справедливості, щоб забезпечити кожному гідне існування.

Головним завданням соціальної політики Російської Федерації є досягнення добробуту людини та суспільства, забезпечення рівних та справедливих можливостей для розвитку особистості. У процесі життя кожна людина перебуває в небезпеці перед настанням обставин, які можуть безпосередньо позначитися на стані її здоров'я і призвести до втрати заробітної плати- Основного джерела засобів існування. Це хвороба, старість, інвалідність, втрата годувальника та інші. Держава бере на себе певну частку відповідальності за їх настання і створює систему соціального захисту, надає державні пенсії, соціальні допомоги, компенсацій та послуги.

Об'єктом дослідження є громадські відносини, що складаються у сфері щомісячних грошових виплат

Предметом курсової є норми у частині регулювання щомісячних грошових виплат.

Мета цієї роботи - всебічне вивчення щомісячних грошових виплат.

З цієї мети випливають такі завдання:

дати поняття щомісячної грошової виплати та вивчити порядок звернення за її призначенням;

дослідити порядок призначення щомісячної грошової виплати та розглянути випадки зміни її розміру;

розглянути набір соціальних послуг, його структуру та порядок відмови.

Методологія даної курсової роботи включає загальнонаукові методи: аналіз, системний підхід, структурний підхід, і приватнонаукові: формально-юридичний, порівняльно-правовий.

Структура роботи складається з вступу, двох розділів, що об'єднують у собі чотири параграфи, висновки, додатки та списку використаної літератури.

Глава 1. Загальна характеристика щомісячних грошових виплат

1Поняття щомісячної грошової виплати, порядок звернення за її призначенням

Насамперед, необхідно зрозуміти, що таке щомісячна грошова виплата.

Щомісячна грошова виплата (ЕДВ) - це грошова виплата, яка щомісячно виплачується у Росії громадянам, що належать до певної категорії.

Це заміни пільг у натуральній формі на грошову компенсацію. Вона являє собою фіксовану грошову суму, яка встановлюється на федеральному рівні та виплачується окремим категоріям громадян, так званим федеральним пільговикам.

Щомісячна грошова виплата встановлюється та виплачується територіальним органом Пенсійного фонду Російської Федерації.

Для того щоб громадянин міг отримувати щомісячну грошову виплату, йому необхідно після виникнення права на її отримання у будь-який час подати заяву до територіального органу ПФР (Додаток 1). При цьому, крім заяви, йому необхідно надати всі необхідні документи: паспорт, пенсійне страхове свідоцтво, а також документ, що підтверджує право на отримання ЄДВ (медичне свідоцтво, посвідчення).

Громадянин, який отримує пенсію у територіальному органі ПФР, подає заяву до територіального органу Пенсійного фонду за місцем знаходження виплатної справи.

Якщо громадянина засуджено до позбавлення волі, то він повинен звернутися за призначенням щомісячної грошової виплати до територіального органу ПФР за місцем знаходження виправної установи, в якій він відбуває покарання, через адміністрацію цієї установи.

За умови, що громадянин проживає в стаціонарній установі соціального обслуговування, йому необхідно звернутися за призначенням щомісячної грошової виплати до територіального органу Пенсійного фонду Російської Федерації за місцем знаходження цієї установи.

Також існує такий нюанс: якщо щомісячна грошова виплата призначена неповнолітній чи недієздатній особі, то заяву подає її представник (батьки, усиновитель, опікун, піклувальник). У цих випадках додаються також такі документи: що засвідчують особу та повноваження законного представника (усиновлювача, опікуна, піклувальника), що підтверджують родинні стосунки, що підтверджують перебування непрацездатної особи на утриманні тощо.

Але якщо неповнолітній досяг 14 років, може подати заяву самостійно.

Після того, як працівниками ПФР у журналі буде зареєстрована дата прийому заяви, факт та дата прийому документів мають підтвердитись розпискою-повідомленням, яка має бути видана громадянину територіальним органом ПФР.

2Категорії громадян, які мають право на призначення щомісячної грошової виплати

Існують певні категорії громадян, які мають право на отримання щомісячної грошової виплати.

Щомісячна грошова виплата призначається:

ветеранам;

інвалідам;

особам, які постраждали під час аварії на Чорнобильській АЕС.

Існують також певні види ветеранів, а саме:

Ветерани Великої Великої Вітчизняної війни;

Ветерани бойових дій;

Інваліди Великої Вітчизняної війни та інваліди бойових дій;

Ветерани військової служби;

Ветерани державної служби;

Ветерани праці.

Розглянемо докладніше дані категорії громадян.

Ветеранами Великої Вітчизняної війни є особи, які брали участь у бойових діях із захисту Вітчизни або забезпеченні військових частин не менше шести місяців, не включаючи період роботи на тимчасово окупованих територіях СРСР, або нагороджені орденами або медалями СРСР за службу та самовіддану працю в період Великої Вітчизняної війни. війни. Усередині цієї категорії громадян виділяються такі підгрупи:

учасники ВВВ;

особи, нагороджені знаком «Мешканцю блокадного Ленінграда»;

особи, які пропрацювали у тилу.

До учасників Великої Вітчизняної війни належать військовослужбовці, які проходили службу в діючій армії в період ВВВ, а також військовослужбовці органів внутрішніх справ та державної безпеки, співробітники розвідки, працівники підприємств та військових об'єктів, особи, які брали участь у бойових діях проти фашистської Німеччини тощо. .

військовослужбовці органів внутрішніх справ та державної безпеки, працівники Міністерства оборони СРСР та РФ;

військовослужбовці автомобільних батальйонів, які прямували до Афганістану в період ведення там бойових дій для доставки вантажів;

військовослужбовці льотного складу, що здійснювали з території СРСР вильоти на бойові завдання до Афганістану у період ведення там бойових дій;

військовослужбовці, які брали участь в операціях при виконанні урядових бойових завдань з розмінування територій та об'єктів з 1945 до 1951 року.

військовослужбовці, які стали інвалідами через поранення, отримане під час виконання обов'язків військової служби на фронті, в районах бойових дій у певні періоди;

особи, які обслуговували діючі військові частини Збройних Сил СРСР та Збройних Сил Російської Федерації, які перебували на територіях інших держав та стали інвалідами через поранення, контузію, каліцтва або захворювання, отримані в період ведення у цих державах бойових дій;

та інші.

Ветерани військової служби - це військовослужбовці Збройних Сил СРСР, Російської Федерації, нагороджені орденами або медалями, або удостоєні почесних звань СРСР або Російської Федерації, за умови, що загальна тривалість військової служби становить 20 років і більше, а також військовослужбовці, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва чи захворювання, отримані у зв'язку з виконанням обов'язків військової служби. Для таких осіб встановлюється звання Ветеран військової служби.

Наступна категорія громадян - це ветерани державної служби, до яких належать особи, нагороджені орденами або медалями, або удостоєні почесних звань СРСР або Російської Федерації, які мають стаж або вислугу років, необхідних призначення пенсії по старості, за вислугу років чи інших видів пенсійного забезпечення, а також особи, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, отриманих згідно з виконанням обов'язків державної служби. Для цих осіб встановлюється звання "Ветеран державної служби".

Ветерани праці становлять таку категорію. Це особи, які мають посвідчення «Ветеран праці» та ордену та медалі, а також відомчі відзнаки у праці, за наявності трудового стажу, необхідного для призначення пенсії, а також особи, які розпочали трудову діяльність у неповнолітньому віці в період Великої Вітчизняної війни та мають трудовий стаж не менше 40 років для чоловіків та 35 років для жінок.

Інвалід- особа, яка має порушення здоров'я зі стійким розладом функцій організму, яка обумовлена ​​захворюваннями, наслідками травм або дефектами, що призводить до обмеження життєдіяльності та викликає необхідність його соціального захисту.

Залежно від ступеня розладу функцій організму та обмеження життєдіяльності особам, визнаним інвалідами, встановлюється група інвалідності, а особам віком до 18 років встановлюється категорія «дитина-інвалід».

Особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, також поділяються на певні категорії:

)громадяни, які отримали або перенесли променеву хворобу та інші захворювання, пов'язані з радіаційним впливом;

) інваліди внаслідок чорнобильської катастрофи з:

громадян, які брали участь у ліквідації наслідків катастрофи в межах зони відчуження або зайняті на експлуатації чи інших роботах на Чорнобильській АЕС;

військовослужбовців та військовозобов'язаних, покликаних на спеціальні збори та залучених до виконання робіт, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи

громадян, евакуйованих із зони відчуження та переселених із зони відселення або які виїхали у добровільному порядку із зазначених зон після прийняття рішення про евакуацію;

громадян, які віддали кістковий мозок для врятування життя людей, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи, незалежно від часу, що минув з моменту трансплантації кісткового мозку, та часу розвитку у них у зв'язку з інвалідністю;

) громадяни, які брали у 1986 - 1987 роках участь у роботах з ліквідації наслідків чорнобильської катастрофи;

) громадяни, які брали у 1988 - 1990 роках участь у роботах з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи;

) громадяни, евакуйовані (у тому числі виїхали добровільно) у 1986 році із зони відчуження або переселені (переселяються), у тому числі виїхали добровільно, із зони відселення у 1986 році та у наступні роки, включаючи дітей, у тому числі дітей, які у момент евакуації перебували (перебувають) у стані внутрішньоутробного розвитку;

) громадяни, які постійно проживають (працюють) на території зони проживання з правом на відселення;

) громадяни, які постійно проживають (працюють) на території зони проживання з пільговим соціально-економічним статусом;

) громадяни, які постійно проживають (працюють) у зоні відселення до їх переселення в інші райони.

Таким чином, у цьому розділі було розглянуто поняття щомісячної грошової виплати, яка є грошовою виплатою, яка виплачується щомісяця в Росії громадянам, що належать до певної категорії. Також було розглянуто категорії громадян, які мають право на отримання ЄДВ. Це ветерани, інваліди та особи, які постраждали під час аварії на Чорнобильській АЕС. А також було визначено порядок звернення за призначенням щомісячної грошової виплати, який полягає у поданні заяви громадянином до територіального органу ПФР та реєстрації дня подання у спеціальному журналі, після чого громадянину видається розписка-повідомлення.

Глава 2. Призначення та перерахунок щомісячної грошової виплати

щомісячна грошова виплата

2.1. Порядок призначення щомісячної грошової виплати, а також випадки зміни її розміру

Щомісячна грошова виплата призначається з дня звернення за нею на той термін, доки громадянин належить до певної категорії осіб, яка має право на ЄДВ, але за умови виникнення у нього права на цю виплату.

При цьому, днем ​​звернення за призначенням щомісячної грошової виплати вважається день прийому територіальним органом Пенсійного фонду заяви з усіма необхідними документами. Далі територіальний орган ПФР відкриває особовий рахунок на одержувача виплати нарахування ЄДВ.

Якщо громадянин є пенсіонером, то відкривати ще один особовий рахунок не має сенсу, нарахування щомісячної грошової виплати проводитиметься на наявний особовий рахунок, у відповідний розділ.

Якщо одержувач ЄДВ є неповнолітнім чи недієздатним, то до його особового рахунку вносяться відомості про його законного представника.

Розмір ЕДВ залежить від районного коефіцієнта, встановлюваного Урядом Російської Федерації залежно від району (місцевості) проживання.

Існують ситуації, коли громадянин має право на призначення щомісячної грошової виплати з кількох підстав. У разі ЕДВ встановлюється територіальним органом ПФР однією з них, що передбачає найбільший розмір.

Але з цього правила існує виняток. Якщо громадянин має право на отримання щомісячної грошової виплати відповідно до Закону Російської Федерації від 15.05.1991 №1244-1 «Про соціальний захист громадян, які зазнали впливу радіації внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС», то за наявності іншої підстави йому може встановлюватися ЄДВ одночасно обох підстав.

Нарахування суми щомісячної грошової виплати в особовому рахунку провадиться на підставі документів виплатної справи та інших документів, що надійшли у розпорядження територіального органу ПФР.

Доставка нарахованих сум щомісячної грошової виплати здійснюється за поточний календарний місяць.

Пенсіонерам, які перебувають на обліку в територіальному органі ПФР, вона провадиться одночасно з встановленою пенсією.

Доставка щомісячної грошової виплати пенсіонеру здійснюється через організацію, яка завдає йому пенсії.

При цьому, як і при отриманні пенсії, громадянин має право сам обрати організацію, яка здійснюватиме доставку щомісячної грошової виплати, та письмово повідомити про це територіальний орган ПФР, написавши заяву про доставку ЄДВ (Додаток 2).

Також необхідно розуміти, що громадяни, які мають право на отримання ЄДВ, зобов'язані повідомляти територіальний орган ПФР про обставини, що впливають на зміну розміру щомісячної грошової виплати.

Щомісячна грошова виплата підлягає перерахунку. Перерахунок розміру призначеної ЕДВ здійснюється за умови встановлення більш високої або низької групи інвалідності.

При цьому перерахунок розміру встановленої щомісячної грошової виплати провадиться без подання письмової заяви на підставі витягу з акта огляду на федеральній установімедико-соціальну експертизу. Перерахунок може бути як у бік збільшення, і у бік зменшення. При цьому у бік збільшення - з дня винесення відповідного рішення медико-соціальної експертизи, у бік зменшення - з 1-го числа місяця, що слідує за тим місяцем, за яким було встановлено попередню групу інвалідності.

Так само розмір щомісячної грошової виплати підлягає індексації один раз на рік з 1 квітня виходячи із встановленого федеральним законом про федеральний бюджет на відповідний фінансовий рікта на плановий період прогнозного рівня інфляції.

Індексація - спеціальні заходи, спрямовані на захист населення від інфляції через збільшення доходів громадян відповідно до зростання цін на споживчі товари та послуги.

2 Набір соціальних послуг, його структура, порядок відмови

Набір соціальних послуг називається перелік соціальних послуг для окремих категорій громадян.

Набір соціальних послуг складається з 3 складових:

забезпечення лікарськими препаратами та медичними виробами, призначеними за рецептом лікаря;

надання путівок до санаторно-курортних організацій за наявності певних медичних показників;

надання безкоштовного проїзду на приміському залізничному транспорті, а також на міжміському транспорті до місця лікування та зворотна дорога.

Список лікарських препаратіві медичних виробіввизначаються Урядом РФ.

Громадянину для отримання необхідних лікарських засобів слід звернутися до державного чи муніципального лікувально-профілактичного закладу, тобто. поліклініки. При цьому необхідно мати при собі:

документ, що засвідчує особу;

документ, що підтверджує декларація про отримання набору соціальних услуг(довідка про інвалідності);

рішення про призначення ЄДВ, видане територіальним Пенсійним органом.

Після цього лікарем призначається лікування та виписується рецепт на лікарські засоби, передбачені Переліком лікарських засобів.

Але при цьому необхідно розуміти, що бувають ситуації, коли людині життєво необхідні ліки, які не передбачені переліком. У такій ситуації лікар може виписати потрібні ліки, за умови погодження з рішенням лікарської комісії та затвердження головним лікарем лікувально-профілактичного закладу. Таке рішення має бути обґрунтованим.

Після отримання рецепту хворому необхідно звернутися до аптечного закладу для отримання необхідних ліків.

Якщо громадянин має право на безкоштовне забезпечення лікарськими засобамиопинився в іншому регіоні РФ, він може звернутися до лікувально-профілактичного закладу іншого регіону, де при пред'явленні зазначених вище документів може бути виписаний рецепт на необхідний йому лікарський засіб.

При цьому на вибір одержувача набір соціальних послуг може бути наданий як у натуральній формі, так і в грошах. Для цього лише необхідно подати заяву до територіального органу ПФР або багатофункціонального центру надання державних та муніципальних послуг.

При отриманні соціальних послуг у натуральному вираженні необхідно отримати довідку встановленого зразка у територіальному органі ПФР за місцем отримання щомісячної грошової виплати. У цій довідці вказується категорія пільговика, термін призначення ЄДВ, і навіть соціальні послуги, куди він має право.

Також слід розуміти, що заяви подається або про відмову від отримання набору соціальних послуг на користь грошового еквівалента, або заяви про надання (відновлення надання) набору соціальних послуг. При цьому заяви про відмову або поновлення можуть бути:

повністю;

у частині путівки на санаторно-курортне лікування;

у частині безкоштовного проїзду на приміському залізничному транспорті, а також на міжміському транспорті до місця лікування та назад;

або двох будь-яких із зазначених послуг одночасно.

Громадянину необхідно подати заяву до 1 жовтня цього року, яка продовжується щороку.

Під час подання заяви також необхідно надати паспорт.

Таким чином, у цьому розділі було визначено порядок призначення та перерахунку щомісячної грошової виплати. Порядок призначення полягає в тому, що після подання заяви територіальний орган ПФР відкриває особовий рахунок або за наявності вже раніше створеного рахунку нарахування будуть надходити саме туди. Також було визначено, що кожному громадянину, який має право на ЄДВ, може бути призначена дана виплата лише за однією підставою, за наявності кількох.

Було визначено випадки зміни розміру щомісячної грошової виплати, які полягають у зміні групи інвалідності та індексації розміру ЄДВ.

Також було розглянуто поняття набору соціальних послуг, який є переліком соціальних послуг для окремих категорій громадян, розглянуто його структуру, що складається з 3 частин: надання лікарських препаратів, надання путівок до санаторію, забезпечення безкоштовного проїзду туди та назад до місця лікування.

Також було розглянуто порядок відмовитися від набору соціальних послуг, котрому громадянину необхідно написати заяву.

Висновок

Нині, у період становлення ринкової економіки та нестабільною ситуацією у країні, держава має ставити за мету надання соціальної підтримки незахищеному населенню, забезпечити стабільне благополучне життя.

В результаті виконаної роботи було вирішено всі поставлені завдання.

По-перше, було дано поняття щомісячної грошової виплати, яка є грошовою виплатою, яка щомісячно виплачується в Росії громадянам, що належать до певної категорії. Було вивчено порядок звернення громадянина за призначенням щомісячної грошової виплати, який полягає у подачі заяви громадянином до територіального органу ПФР та реєстрації дня подання у спеціальному журналі, а після цього громадянину видається розписка-повідомлення.

По-друге, було встановлено категорії громадян, які мають право на призначення щомісячної грошової виплати, до яких належать інваліди, ветерани та особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.

По-третє, було досліджено порядок призначення щомісячної грошової виплати, який полягає в тому, що після того, як громадянин подав заяву, територіальний орган ПФР відкриває особовий рахунок, а якщо особа вже має раніше відкритий особовий рахунок нарахування будуть надходити саме туди. При цьому було виявлено, що кожному громадянину, який має право на ЄДВ, може бути призначена дана виплата лише за однією підставою, за наявності кількох. Були розглянуті випадки, у яких розмір щомісячної грошової виплати може бути змінено. Це відбувається при зміні групи інвалідності та індексації розміру ЕДВ.

По-четверте, було розглянуто набір соціальних послуг, його структуру та порядок відмови.

Набір соціальних послуг – це перелік соціальних послуг для окремих категорій громадян. Він складається з 3 частин: надання лікарських препаратів, надання путівок до санаторію, забезпечення безкоштовного проїзду туди та назад до місця лікування. Порядок відмовитися від набору соціальних послуг у тому, що громадян має написати заяву.

Вивчення цієї теми є актуальним, оскільки рівень соціальної підтримки нині не дуже високий, незважаючи на те, що наша держава є соціальною і має надавати належний захист соціально незахищеним верствам населення, забезпечуючи гідне і забезпечене життя.

Бібліографія

Нормативно-правові акти

Закони

1.1 Конституція Російської Федерації. - М: Астрель, 2012.-63 с.

2. «Про Ветеранів». ФЗ № 5 від 12.01.1995/ "Російська газета" від 05.01.2000, № 1-3

3. «Про соціальний захист інвалідів у Російській Федерації». ФЗ №181 від 24.11. 1995/ «Російська газета» від 02.12.1995 №234

4. «Про соціальний захист громадян, які зазнали впливу радіації внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС». Закон № 1244-1 від 15.05.1991/ "Відомості СНД та ВР РРФСР" від 1991 № 21

1. «Про порядок виплати щомісячної грошової компенсації у відшкодуванні шкоди, заподіяної здоров'ю громадян у зв'язку з радіаційним впливом внаслідок Чорнобильської катастрофи або виконанням робіт з ліквідації наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС». Постанова Уряду РФ № 607 від 21.08.2001 / "Російська газета" від 05.09.2001 № 172

Література

2.1. Право соціального забезпечення: підручник/за ред. К.М. Гусова. – Москва, 2001. – 328 с.

2. Захаров М.Л., Тучкова Е.Г. «Право соціального забезпечення». - М: БЕК, 2009. - 420с.

3. Різдво А.А. "Право соціального забезпечення". М: БЕК, 2011. -200с.

Додаток 1

Заява про призначення щомісячної грошової виплати

1. Приналежність до громадянства:

громадянин Російської Федерації, іноземний громадянин, особа без громадянства

Адреса місця проживання:

3. Відомості про законного представника неповнолітньої або недієздатної особи:

(прізвище ім'я по батькові)


Назва документа, що засвідчує особу законного представника Дата видачі Номер документа Дата народження Ким виданий Місто народження Назва документа, що підтверджує повноваження законного представника Номер документа Дата видачі Ким виданий У тому випадку, якщо законним представником є юридична особа, то додатково зазначаються банківські реквізити установи:

4. Прошу призначити мені щомісячну грошову виплату:

1. за категорією (зазначити категорію особи, що має право на щомісячну грошову виплату) відповідно до Федерального закону: (зазначаються статті, дата та № відповідного Федерального закону)

2. за категорією (зазначити категорію особи, що має право на щомісячну грошову виплату) відповідно до Федерального закону: (зазначаються статті, дата та № відповідного Федерального закону)

Зобов'язуюсь повідомляти про обставини, що впливають на зміну розміру щомісячної грошової виплати, а також про обставини, що тягнуть за собою припинення щомісячної грошової виплати.

Розписка-повідомлення

Реєстраційний номер

Реєстраційний номер заявиПрийнявДата прийому заявиПідпис спеціаліста

Додаток 2

Заява про доставку щомісячної грошової виплати

1. Належність до громадянства: громадянин Російської Федерації, іноземний громадянин, особа без громадянства (потрібне підкреслити)

Адреса місця проживання: (зазначається поштова адреса місця проживання, місця перебування, фактичного проживання)

Найменування документа, що посвідчує особуДата видачіНомер документаДата народженняКим виданийМісце народження

3. Відомості про законного представника неповнолітньої або недієздатної особи: (прізвище, ім'я, по батькові)

(поштова адреса місця проживання, місця перебування, фактичного проживання, телефон)

Найменування документа, що засвідчує особу 2.1 Одноразова допомога та щомісячні грошові компенсації при виникненні поствакцинальних ускладнень.

Соціальні дитячі посібники

Усі ці виплати нерозривно пов'язані між собою. Єдина система державної допомоги громадянам, які мають дітей, у зв'язку з...
У висновку ми розглянули, що представляють грошову допомогу на дітей і кому вони виплачувались, а також які кошти...

Призначення та виплата пенсій учасникам ВВВ

Пенсії з інвалідності - щомісячні грошові виплати, що призначаються громадянам, визнаним в установленому порядку інвалідами та мають необхідний трудовий стаж за рахунок коштів ПФР на період встановлення інвалідності.


  • Тема 13. Призначення, перерахунок, індексація, виплата та доставка пенсій. Відповідальність за достовірність документів. Вирішення спорів з пенсійних питань
  • Тема 14. Відшкодування збитків у порядку обов'язкового соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань
  • Тема 15. Допомога, компенсаційні виплати, субсидії. Державна соціальна допомога, щомісячна грошова виплата
  • Тема 16. Медична допомога та лікування
  • Тема 17. Соціальне обслуговування
  • Тема 18. Пільги за системою соціального забезпечення
  • Література
  • Курсу загальна частина
  • Тема 1. Поняття, предмет, метод, система соціального права
  • Забезпечення
  • Тема 2. Принципи права соціального забезпечення
  • Тема 4. Правовідносини у сфері соціального забезпечення
  • Особлива частина
  • Тема 5. Трудовий стаж
  • Тема 7. Пенсійна система Росії на етапі
  • Тема 8. Пенсії по старості
  • Тема 9. Пенсії за вислугу років
  • Тема 10. Пенсії з інвалідності
  • Тема 11. Пенсії з нагоди втрати годувальника
  • Тема 12. Пенсійне та додаткове матеріальне забезпечення окремих категорій, довічний грошовий утримання, соціальні пенсії
  • Тема 14. Відшкодування збитків у порядку обов'язкового соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань
  • Тема 15. Допомога та компенсаційні виплати по системі соціального забезпечення
  • Тема 16. Медична допомога та лікування
  • Тема 17. Соціальне обслуговування
  • Тема 18. Пільги за системою соціального забезпечення
  • Плани практичних занять
  • Тема 1. Поняття, предмет, метод, система соціального забезпечення
  • Тема 2. Принципи права соціального забезпечення – 1 год.
  • Тема 4. Правовідносини у сфері соціального забезпечення – 1 год.
  • Тема 5. Трудовий стаж – 1 година
  • Тема 6. Пенсійна система Росії на сучасному етапі – 1 година
  • Тема 7. Пенсії по старості – 2 години
  • Тема 8. Пенсії за вислугу років – 1 година
  • Тема 9. Пенсії з інвалідності – 1 година
  • Тема 10. Пенсії з нагоди втрати годувальника – 1 год.
  • Тема 11. Пенсійне та додаткове матеріальне забезпечення окремих категорій, соціальні пенсії – 1 год.
  • Тема 12. Відшкодування збитків у порядку обов'язкового соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань - 1 год.
  • Тема 13. Допомога, компенсаційні виплати та субсидії за системою соціального забезпечення - 2 години
  • Тема 14. Медична допомога та лікування – 1 година
  • Тема 15. Соціальне обслуговування та пільги за системою соціального забезпечення – 1 год.
  • Плани семінарських занять (для студентів заочної форми навчання)
  • Тема 1. Поняття, предмет, метод, система права соціального забезпечення – 2 години
  • Тема 2. Трудовий стаж. Пенсійне забезпечення. Забезпечення громадян допомогою - 2 години
  • Завдання для виконання контрольних робіт (для студентів заочної форми навчання)
  • Методичні вказівки щодо виконання контрольних робіт
  • Теми дипломних робіт
  • Теми курсових робіт
  • Контрольні питання
  • Тема 15. Допомога та компенсаційні виплати по системі соціального забезпечення

    Допомога, як і пенсії, є грошовими виплатами, що надаються громадянам у встановлених законом випадках як один з видів соціального забезпечення. Даючи поняття допомоги, необхідно виділити ті ознаки, які відрізняють цю виплату від пенсій та інших допомог, що виплачуються громадянам за системою соціального забезпечення (наприклад, від вихідної допомоги при звільненні та інших.). Зокрема, слід звернути увагу на те, що допомога може бути як щомісячною, так і періодичною виплатою, а в деяких випадках виплачується одноразово; право на їх отримання може бути пов'язане з трудовою діяльністю громадянина (наприклад, право на допомогу по тимчасовій непрацездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами) або не залежить від цієї обставини (допомоги на дітей, по безробіттю, соціальну допомогу на поховання); в одних випадках допомога надається з метою відшкодування втраченого заробітку та розмір його порівнюється з цим заробітком, в інших - допомога виконує роль додаткової матеріальної підтримки та встановлюється у твердих розмірах (наприклад, допомога при народженні дитини, єдина щомісячна допомога на кожну дитину та ін.) .

    Видів посібників у системі соціального забезпечення багато, але вони можуть бути класифіковані; Потрібно знати основні критерії цієї класифікації. Слід розібратися, які види допомоги виплачуються з метою відшкодування втраченого заробітку, які - з метою соціальної підтримки. Необхідно перерахувати види допомоги, що виплачуються одноразово, щомісяця та періодично. Важливо ув'язати питання видах посібників із питанням фінансових джерелах, рахунок коштів яких вони виплачуються. Зокрема вказати, які види допомоги виплачуються за рахунок коштів Фонду соціального страхування та за рахунок бюджетних коштів(федеральних чи регіональних), які за рахунок коштів самої організації.

    Потрібно дати детальний аналізправових норм, регулюючих забезпечення громадян кожним із видів допомог у системі соціального забезпечення, вказавши відповідні нормативні акти.

    Однією з посібників із соціального страхування осіб, які працюють за наймом, є допомога з тимчасової непрацездатності. Необхідно вивчити Федеральний закон від 29 грудня 2006 р. «Про забезпечення допомоги з тимчасової непрацездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами громадян, які підлягають обов'язковому соціальному страхуванню» і розкрити коло осіб, що забезпечується цим посібником, зазначений у ст. 18 названого Закону. До юридичних фактів, які тягнуть виникнення правовідносини щодо даного посібники, належить як факт настання тимчасової непрацездатності, а й факт її настання саме під час роботи або пізніше 30 календарних днів після звільнення з роботи. Потрібно розкрити усі випадки, коли працівник забезпечується цим посібником (ст. 5 Закону).

    При цьому слід показати особливості в умовах призначення допомоги залежно від тих обставин, у зв'язку з якими вона призначається (хворобою самого працівника, його санаторно-курортним лікуванням, карантином, протезуванням працівника з поміщенням до стаціонару протезно-ортопедичного підприємства, необхідністю догляду за хворим членом сім'ї).

    Підставою призначення посібників з тимчасової непрацездатності є виданий у порядку листок непрацездатності. Слід усвідомити, як вирішуватиметься питання допомоги у разі втрати цього листка.

    Неоднозначно Закон вирішує питання про терміни виплати допомоги: у разі хвороби самого працівника, догляду за хворим членом сім'ї, у разі настання тимчасової непрацездатності під час перебування у щорічній відпустці чи відпустці без збереження заробітної плати; при санаторно-курортному лікуванні; працюючим інвалідам; особам, які уклали терміновий трудовий договір). Вказати ці терміни, звернувши особливу увагуна їх скорочення у разі догляду за хворою дитиною (п. 5 ст. 6 Закону).

    Особливо слід розглянути питання про забезпечення допомоги з обов'язкового соціального страхування громадян, які працюють в організаціях та в індивідуальних підприємців, які застосовують спеціальні податкові режими, та деяких інших громадян (Федеральний закон від 31 грудня 2002 р. № 190-ФЗ).

    Вивчаючи питання забезпечення застрахованих посібником з тимчасової непрацездатності, слід пам'ятати, що 19 жовтня 1994 р. МОЗ РФ і Фондом соціального страхування РФ затверджено Інструкцію про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, до якої очевидно будуть внесені зміни у зв'язку з прийняттям Федерального закону від 29 грудня 2006 р. В даний час цією Інструкцією передбачено, що при захворюваннях і травмах лікар видає одноосібно і одноразово листок непрацездатності на строк до 10 календарних дніві потім продовжує його одноосібно на строк до 30 календарних днів з урахуванням орієнтовних термінів тимчасової непрацездатності при різних захворюванняхта травмах (зазначені строки затверджено МОЗ). При термінах тимчасової втрати працездатності більше 30 днів вирішення питання про продовження листка непрацездатності здійснюється комісією, яку призначає керівник медичного закладу. За рішенням цієї комісії, за сприятливого клінічного та трудового прогнозу, листок непрацездатності може бути продовжений до повного відновлення працездатності, але на термін не більше 10 місяців, в окремих випадках (травми, стани після реконструктивних операцій, туберкульоз) – не більше 12 місяців з періодичністю продовження комісією не рідше ніж за 30 днів.

    Крім того, важливо усвідомити, що Інструкцією передбачено правило, через яке листок непрацездатності може видаватися і у разі хвороби матері, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною.

    Розглядаючи питання розмірі допомоги з тимчасової непрацездатності, слід перерахувати випадки, коли допомога встановлюється у вигляді 100 % заробітку; показати залежність розміру допомоги від тривалості страхового стажу. Звернути увагу на те, що Федеральним законом від 7 листопада 2000 р. «Про соціальний захист громадян, зайнятих на роботах з хімічною зброєю» та Федеральним законом від 10 січня 2002 р. «Про соціальні гарантії громадянам, які зазнали радіаційного впливу внаслідок ядерних випробувань на Семипалатинському полігоні» виплата допомоги з тимчасової непрацездатності зазначеним громадянам передбачена у розмірі середньомісячного заробітку незалежно від стажу та у зв'язку із загальним захворюванням (Відомості Верховної. 2000. № 46. Ст. 4538; РГот 12 січня 2002).

    Федеральним законом від 29 грудня 2006 р. «Про забезпечення посібниками з тимчасової непрацездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами громадян, що підлягають обов'язковому соціальному страхуванню» передбачено порядок обчислення зазначених посібників (ст. 14), його необхідно добре знати.

    Слід врахувати, що встановлено обмеження розміру допомоги з тимчасової непрацездатності для місяця визначеною межею. Слід знати, якою є ця межа, а також вказати випадки, коли допомога встановлюється у розмірі мінімальної заробітної плати.

    Закон від 29 грудня 2006 р. передбачає підстави для зниження розміру допомоги з тимчасової непрацездатності, періоди, за які не призначається, а також підстави для відмови у призначенні допомоги. Їх треба вивчити.

    Посібник у зв'язку з вагітністю та пологами спочатку було встановлено таким актом Росії, як Закон РФ від 4 квітня 1992 р. «Про додаткові заходи з охорони материнства та дитинства» (Відомості РФ. 1992. № 17). Цим законом було збільшено тривалість допологової та післяпологової відпусток, а також запроваджено правило про виплату допомоги за сумарну тривалість цих відпусток. Крім того, законом запроваджено виплату додаткової допомогитим жінкам, хто став на облік у жіночій консультації у ранні терміни вагітності.

    У зв'язку з прийняттям Федерального закону від 19 травня 1995 «Про державну допомогу громадянам, які мають дітей» зазначений закон був визнаний таким, що втратив чинність, оскільки його норми інкорпоровані в новому законі. Відповідно до Федерального закону № 122 від 22 серпня 2004 р. Закон від 19 травня 1995 р. дано в новій офіційній редакції, в яку знову внесені зміни Федеральним законом від 5 грудня 2006 р. № 207-ФЗ, з урахуванням цих змін необхідно розкрити коло суб'єктів, що забезпечуються посібником у зв'язку з вагітністю та пологами, звернувши увагу на те, що він охоплює не тільки жінок, які підлягають обов'язковому соціальному страхуванню, а й інших жінок, які пішли у декретну відпустку не в період роботи (навчаються з відривом від виробництва в освітніх установах початкової, середньої, вищої та післявузівської професійної освіти, які проходять військову службу за контрактом та службу в органах внутрішніх справ, звільнених у зв'язку з ліквідацією організації та ін.

    При визначенні періоду виплати допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами важливо враховувати, що його сумарна тривалість може бути різною залежно від низки обставин (зокрема тому, пройшли пологи нормально або з ускладненням, від кількості народжених дітей).

    Потрібно також мати на увазі, що з загального правилапро надання жінці допологової відпустки тривалістю 70 календарних днів є виняток, що випливає із ст. 178 Закону РФ «Про соціальний захист громадян, які зазнали впливу радіації внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС». Відповідно до цієї статті допологова відпустка жінкам, які проживають (працюють) на території зони проживання з правом на відселення, надається тривалістю 90 календарних днів з проведенням оздоровчих заходів за межами території радіоактивного забруднення.

    Більш тривала допологова відпустка встановлена ​​і при багатоплідній вагітності: вона становить 84 календарні дні.

    Допомога у зв'язку з вагітністю та пологами виплачується жінкам і при усиновленні дитини (дітей) у віці до трьох місяців. Слід зазначити, як у таких випадках визначається період, за який має бути виплачена допомога.

    При розгляді питання про розмір допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами потрібно викласти правила, що передбачають порядок обчислення середнього заробітку працюючої жінки, на основі якого встановлюється розмір допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами. Назвати розміри допомоги: що визначається на загальних підставах; жінкам, звільненим у зв'язку з ліквідацією організації чи припиненням діяльності роботодавця - фізичної особи; жінкам-учням; жінкам, які у військову службу за контрактом і службу органів внутрішніх справ.

    Потрібно знати також максимальну межу допомоги у розрахунку на місяць.

    Необхідно ознайомитися з главою IV Федерального закону «Про забезпечення допомогами з тимчасової непрацездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами громадян, що підлягають обов'язковому соціальному страхуванню», в якій передбачені терміни звернення за допомогою, порядок його призначення та виплати, терміни призначення та виплати, їх слід знати.

    Поряд із посібником у зв'язку з вагітністю та пологами, Закон від 19 травня 1995 р. надає жінкам, які стали на облік у медичних установах у ранні терміни вагітності, право на одноразову допомогу. Потрібно розкрити, що розуміється під « раннім терміномвагітності» і врахувати, що з 1 січня 2002 р. ця допомога встановлюється у розмірі 300 руб.

    Щомісячна допомога на період догляду за дитиною до досягнення нею віку півтора року призначається матері, батькові, опікуну або іншим родичам, що фактично здійснюють догляд за дитиною у випадках, коли такий догляд не може здійснюватися батьками (ст. 13 Федерального закону «Про державну допомогу громадянам, мають дітей» в ред.ФЗ від 5 грудня 2006 р. № 207-ФЗ). Слід звернути увагу на те, що право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею 1,5 років тепер надано і тим громадянам, які не підлягають обов'язковому соціальному страхуванню та не перебувають у відпустці з догляду за дитиною до досягнення нею зазначеного вище віку. Необхідно усвідомити, як вирішується питання про виплату цієї допомоги, якщо в період її отримання особа, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною, продовжує роботу на умовах неповного робочого часу або вдома, а також у разі отримання стипендії під час продовження навчання.

    Розмір щомісячної допомоги на період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею віку півтора року неодноразово змінювався. Слід зазначити, як вирішується це питаннявідповідно до Федерального закону від 5 грудня 2006 р., який виклав ст. 15 Федерального закону «Про державну допомогу громадянам, які мають дітей» нової редакції, у тому числі у випадках одночасного догляду за декількома дітьми, які не досягли 1,5 років.

    Інші правила передбачені ст. 18 Закону РФ «Про соціальний захист громадян, які зазнали впливу радіації внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС». Ця стаття встановлює більш тривалий оплачуваний період догляду за дитиною та вищий розмір щомісячної допомоги. Цю норму потрібно знати.

    Потрібно також розкрити, до якого органу слід звертатися за призначенням цієї допомоги, і які документи мають бути подані.

    Законом РФ від 19 травня 1995 р. закріплено право одного з батьків або особи, що його замінює, на одноразову допомогу при народженні дитини. Важливо усвідомити, як вирішується питання про виплату цієї допомоги: у разі усиновлення дитини; народження двох чи більше дітей; народження мертвої дитини. Розмір одноразової допомоги при народженні дитини неодноразово підвищувався і з 1 січня 2006 становить 8 тис. руб. на кожну народжену дитину.

    Важливо звернути увагу на те, що Федеральним законом від 5 грудня 2006 р. запроваджено нову одноразову допомогу при передачі дитини на виховання в сім'ю. Слід розкрити умови, необхідних виникнення права на цей посібник, і вказати його розмір.

    Урядом РФ затверджено нове Положення про призначення та виплати державної допомоги громадянам, які мають дітей, постановою від 30 грудня 2006 р. № 865, з якою необхідно ознайомитись.

    Федеральним законом від 29 грудня 2006 р. № 256-ФЗ «Про додаткові заходи державної підтримки сімей, які мають Дітей» як такі заходи передбачається можливість поліпшення житлових умов, отримання освіти та підвищення рівня пенсійного забезпечення, на реалізацію яких передбачено виділення за рахунок коштів федерального бюджету материнського (сімейного) капіталу Цей Закон слід вивчити та знати його основні положення.

    Відносини щодо надання сім'ї щомісячної допомоги на дитину до 1 січня 2005 р. регулювалися Законом від 19 травня 1995 р., який передбачав, що одному з батьків (усиновнику, опікуну, піклувальнику) на кожну народжену, усиновлену, прийняту під опіку (піклувальник) , спільно з ним проживаючого, призначалася щомісячна допомога до досягнення дитиною 16 років (учня-до 18 років), якщо середньодушовий дохід сім'ї не перевищував прожиткового мінімумуу цьому регіоні.

    У зв'язку зі змінами, внесеними до зазначеного вище Закону Федеральним законом № 122 від 22 серпня 2004 р., правове регулювання забезпечення сім'ї щомісячною допомогою на дітей з 1 січня 2005 р. віднесено до компетенції суб'єктів РФ.

    Посібник з безробіття вперше встановлено у Росії Законом від 19 квітня 1991 р. «Про зайнятість населення РРФСР», Федеральним законом від 20 квітня 1996 р. дана його нова редакція. До цього Закону вносилися зміни та доповнення. Найбільш істотні зміни та доповнення внесені до нього федеральними законами від 10 січня 2003 р. № 8-ФЗ та від 22 серпня 2004 р. № 122. Необхідно розкрити: в якому розмірі може призначатися допомога з безробіття; у яких воно визначається з урахуванням середньомісячного заробітку; чи враховуються утриманці безробітного щодо розміру допомоги; як визначається розмір допомоги громадянам, які зазнали впливу радіації внаслідок Чорнобильської та інших радіаційних аварій та катастроф та визнаним у встановленому порядку безробітними. Слід усвідомити, як змінився порядок визначення максимального та мінімального розмірів допомоги безробітним. Крім того, потрібно знати терміни, протягом яких ця допомога виплачується, та випадки, коли виплата допомоги може бути припинена, припинена або знижено її розмір.

    До числа щомісячної допомогивідноситься допомога подружжю військовослужбовців, регульоване Положенням про порядок призначення та виплати щомісячної допомоги подружжю військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, у період їх проживання з подружжям у місцевостях, де вони змушені не працювати або не можуть працевлаштуватися за спеціальністю у зв'язку. і навіть за станом здоров'я дітей, затверджене постановою Уряди РФ від 27 лютого 1999 р. №231. З цим актом слід ознайомитись.

    p align="justify"> Система щомісячної допомоги доповнена ще одним посібником - на дітей військовослужбовців і співробітників деяких федеральних органів виконавчої влади, загиблих при виконанні службових обов'язків. Відповідно до постанови Уряду РФ від 4 жовтня 2006 р. № 602 р. розмір цієї допомоги з 1 січня 2007 р. становить 650 руб. з подальшим його переглядом одночасно з централізованим підвищенням окладів з військових посад військовослужбовців.

    Слід звернути увагу на одноразові допомоги: особам, які беруть участь у боротьбі з тероризмом (див. ст. 20 Федерального закону «Про боротьбу з тероризмом»); у разі поствакцинального ускладнення в громадян (див. ст. 19 Федерального закону від 17 вересня 1998 р. «Про імунопрофілактику інфекційних хвороб»). Цим законом запроваджено і щомісячні грошові компенсації особам, визнаним інвалідами внаслідок поствакцинального ускладнення. Вказані акти слід вивчити. Крім того, слід також ознайомитися з Порядком виплати державних одноразових допомог та щомісячних грошових компенсацій громадянам при виникненні у них поствакцинальних ускладнень, затвердженим постановою Уряду РФ від 27 грудня 2000 року.

    Федеральним законом «Про додаткові гарантії із соціального захисту дітей-сиріт та дітей, що залишилися без піклування батьків» (ст. 6) передбачено цілу низку одноразових грошових допомог учням та вихованцям з числа дітей-сиріт та дітей, що залишилися без піклування батьків. Їх потрібно розкрити.

    Федеральним законом «Про статус військовослужбовців» введено щомісячну соціальну допомогу, що виплачується військовослужбовцям, звільненим з військової служби без права на пенсію. Необхідно, вивчивши закон, усвідомити, яким категоріям військовослужбовців призначається ця допомога, в якому розмірі та протягом якого терміну вона виплачується (див.: ст. 23 Закону). Цим же законом передбачено матеріальну допомогу громадянам, звільненим після проходження військової служби за призовом та прийнятим на колишнє місце роботи. Порядок подання такої допомоги та її розмір передбачені постановою Уряду РФ від 25 листопада 1998 р. № 1394.

    Посібник на поховання, вперше введений як ритуальний посібник Законом РФ від 12 березня 1992 «Про ритуальний посібник», в даний час призначається на підставі Федерального закону від 12 січня 1996 «Про поховання та похоронну справу». У зв'язку з прийняттям цього Закону було скасовано Закон «Про ритуальний посібник». Стаття 10 Федерального закону від 12 січня 1996 передбачає, коли виплачується соціальну допомогу на поховання і в якому розмірі, які документи необхідні для його отримання. Цю статтю треба добре знати. У ст. 11 названого вище Закону внесено доповнення, відповідно до якого поховання померлих учасників ВВВ здійснюється у місцях поховання з урахуванням волевиявлення померлого чи побажань його родичів. Витрати, пов'язані з похованням, включаючи виготовлення та встановлення надгробка, відшкодовуються за рахунок коштів Міноборони РФ, інших федеральних органів виконавчої влади в порядку та розмірах, встановлених для поховання військовослужбовців на заклик (див. Федеральний закон від 30 травня 2001 р. «Про внесення доповнення ст.11 Федерального закону «Про поховання та похоронну справу»).

    Постановою Уряду РФ від 11 листопада 2006 р. № 664 затверджено Правила виплати нової одноразової соціальної допомоги - потерпілим, свідкам та іншим учасникам кримінального судочинства, щодо яких в установленому порядку прийнято рішення про здійснення державного захисту.

    Постановою Уряду РФ від 25 грудня 2006 р. № 800 передбачено одноразову допомогу, що видається засудженим, що звільняється з місць позбавлення волі.

    Необхідно ознайомитися із зазначеними актами та знати розміри названих посібників.

    Система грошових виплат громадянам з метою їх соціальної підтримки безперервно розширюється і в даний час включає не тільки вже утвердилися види допомоги, про які йшлося вище, а й нові види виплат, що доповнюють систему допомоги. Йдеться про компенсаційні виплати.

    У деяких випадках законодавець прямо називає їх такими, а в деяких застосовує інші терміни, але передбачає їх компенсаційний характер. До компенсаційних виплат необхідно віднести такі.

    Компенсаційні виплати матерям (або іншим родичам, що фактично здійснюють догляд за дитиною), які перебувають у трудових відносинах з організаціями, та жінкам-військовослужбовцям, які перебувають у відпустці з догляду за дитиною, призначаються відповідно до Указу Президента РФ від 30 травня 1994 р. № 1 «Про підвищення розміру компенсаційних виплат окремим категоріям громадян» і Порядком призначення та виплати щомісячних компенсаційних виплат окремим категоріям громадян, затвердженим постановою Уряду РФ від 3 листопада 1994 № 1206, в який внесені зміни та доповнення постановою Уряду РФ від 4 серпня 2006 р. № 472. Необхідно ознайомитися з цими актами та усвідомити таке: хто віднесений до кола суб'єктів, що забезпечуються цією компенсацією; куди слід звертатися за її призначенням та у які терміни, які документи подавати.

    Вказаними вище актами передбачені також компенсаційні виплати студентам освітніх установ вищої та учням середньої професійної освіти, аспірантам, які перебувають у академічних відпусткахза медичними показаннями. Слід зазначити, хто приймає рішення про призначення щомісячної компенсаційної виплати, на підставі яких документів протягом якого строку, в якому розмірі призначається компенсаційна виплата.

    Компенсаційні виплати непрацюючим дружинам службовців органів внутрішніх справ, що проживають разом із чоловіком у місцевостях, де вони не можуть працювати у зв'язку з відсутністю можливості працевлаштування, призначаються та виплачуються відповідно до названого вище Указу Президента РФ від 30 травня 1994 р., постановами Уряду РФ від 3 листопада 1994 р. та від 22 листопада 1993 р. Порядок призначення компенсаційних виплат непрацюючим дружинам осіб рядового та начальницького складу кримінально-виконавчої системи Мін'юсту РФ у віддалених місцевостях, де відсутня можливість їх працевлаштування, регулюється Інструкцією, затвердженою наказом Мін'юсту 2 р. № 7. Вивчивши ці акти, слід розкрити, хто приймає рішення про призначення компенсаційної виплати, у якому розмірі вона встановлюється, у які терміни виплачується та на підставі яких документів.

    Компенсаційні виплати непрацюючим працездатним особам, що здійснюють догляд за непрацездатними громадянами, призначалися на підставі Указу Президента РФ від 17 березня 1994 № 551, який в даний час скасований у зв'язку з прийняттям Указу Президента РФ від 26 грудня 2006 «Про компенсаційні виплати особам , що здійснює догляд за непрацездатними громадянами». В указі визначено коло непрацездатних громадян, догляд яких дає декларація про отримання компенсації; передбачено розмір компенсації та порядок її виплати. Слід враховувати, що з січня 2007 р. обсяг цієї щомісячної компенсації становить 500 крб.

    Компенсаційні виплати на дітей, які перебувають під опікою та піклуванням у прийомній сім'ї, передбачені постановою Уряду РФ від 17 липня 1996 р. № 829 «Про прийомну сім'ю». Цією постановою затверджено Положення про прийомну сім'ю. Розділ IV цієї постанови регулює матеріальне забезпеченняприйомної сім'ї, передбачаючи компенсацію витрат на утримання прийомної дитини. Вивчивши цей акт, важливо усвідомити, які види витрат компенсуються приймальній сім'ї, яких розмірах і органами.

    Необхідно звернути увагу на запровадження Федеральним законом від 5 грудня 2006 р. № 207-ФЗ нового виду компенсації – частини батьківської плати за утримання дитини в освітніх установах, що реалізують основну загальноосвітню програму дошкільної освіти. Слід усвідомити, хто має право на цю компенсацію, як визначається її розмір та в якому порядку вона призначається та виплачується.

    До інших компенсаційних виплат відносяться виплати громадянам, які постраждали від радіаційних і техногенних катастроф: щомісячна компенсація на харчування дітей, на придбання продовольчих товарів, за шкоду, заподіяну здоров'ю. Поряд із щомісячними компенсаціями, зазначеним особам виплачуються також щорічні та одноразові компенсації.

    Федеральним законом від 10 січня 2002 р. «Про соціальні гарантії громадянам, які зазнали радіаційного впливу внаслідок ядерних випробувань на Семипалатинському полігоні» передбачено виплату грошової компенсації зазначеним особам у разі неможливості надання їм путівки на санаторно-курортне лікування у розмірі її середньої вартості; для придбання продовольчих товарів. У разі переведення за медичними показаннями на нижчеоплачувану роботу їм провадиться доплата до попереднього заробітку на період до відновлення працездатності або встановлення інвалідності.

    Компенсаційні виплати замість щорічного забезпечення санаторно-курортним лікуванням та організованим відпочинком, а також безкоштовного проїзду до місця відпочинку та лікування передбачені для військовослужбовців за контрактом, які проходять службу у з'єднаннях та військових частинахПостійної готовності, постановою Уряду РФ від 26 грудня 2005 р № 808. Необхідно знати їх розміри.

    Компенсаційні виплати встановлені також громадянам, які зазнали політичних репресій та згодом реабілітовані, вимушені переселенці та біженці. Необхідно знати коло суб'єктів та підстав для надання компенсаційних виплат, а також їх розміри.

    Постановою Уряду РФ від 27 грудня 2004 р № 851 встановлено порядок виплати компенсації на придбання проїзних документів на всі види громадського транспортусуддям РФ після відходу чи видалення їх у відставку. Правила компенсації витрат на оплату вартості проїзду до місця відпочинку і назад пенсіонерам, які проживають у районах Крайньої Півночі та прирівняних до них місцевостях, затверджено постановою Уряду РФ від 1 квітня 2005 р. №176. Компенсації страхових премій інвалідам за договором про обов'язкове страхування громадянської відповідальностівласників транспортних засобів передбачені ФЗ № 199-ФЗ від 29 грудня 2004 р. Постановою Уряду РФ від 30 листопада 2005 р. № 708 затверджено Правила забезпечення інвалідів собаками-провідниками, включаючи виплату щорічної грошової компенсації витрат на утримання та ветеринарне обслуговування собак. Із зазначеними актами слід ознайомитись.

    Компенсаційні виплати у зв'язку з витратами на оплату житлових приміщень, комунальних послугта інших видів послуг передбачені також і для членів сімей загиблих (померлих) військовослужбовців та співробітників деяких федеральних органів виконавчої влади. Правила їх надання затверджено постановою Уряду РФ від 2 серпня 2005 р. № 475.

    Постановою Уряди РФ від 21 жовтня 2005 р. № 633 затверджено Правила компенсації безробітним громадянам матеріальних витрат у зв'язку з направленням на роботу або навчання в іншу місцевість на пропозицію органів служби зайнятості.

    З метою підтримки рівня життя малозабезпечених сімей, а також малозабезпечених самотньо проживаючих громадян, середньодушовий дохід яких нижчий за величину прожиткового мінімуму, встановленого в суб'єкт РФ, Федеральним законом від 17 липня 1999 р. «Про державну соціальну допомогу» передбачено надання такої допомоги одноразово або на період не менше трьох місяців за рішенням органу соціального захисту населення за місцем проживання або місцем перебування малозабезпеченої сім'ї або малозабезпеченого громадянина, що самотньо проживає. Державна соціальна допомога може надаватися як у вигляді грошових виплат (соціальної допомоги, субсидій, компенсацій), так і у вигляді натуральної допомоги. У зазначений закон внесено суттєві зміни та доповнення у зв'язку з прийняттям Федерального закону № 122 від 22 серпня 2004 р. У новій редакції Закон від 17 липня 1999р. передбачає державну соціальну допомогу у вигляді набору соціальних послуг, що надається незалежно від рівня доходу, інвалідам війни, учасникам Великої Вітчизняної війни, ветеранам бойових дій, особам, нагородженим знаком «Мешканцю блокадного Ленінграда» та деяким іншим категоріям громадян. До набору соціальних послуг включаються: додаткова безкоштовна медична допомога, безкоштовні лікарські засоби за рецептами лікарів, забезпечення путівками на санаторно-курортне лікування, безкоштовний проїзд на транспорті. Громадяни, які мають право на державну допомогуяк набору соціальних послуг, вправі відмовитися від соціальних послуг і отримувати щомісячну грошову виплату (ЕДВ) з урахуванням їхньої вартості.

    Щомісячна грошова виплата (ОДВ) - новий видсоціальної підтримки громадян, введений у систему соціального забезпечення Федеральним законом № 122 від 22 серпня 204 р., відомим як закон про монетизацію пільг, який замінив значну частину соціальних послуг, що надаються громадянам безкоштовно або зі знижкою, грошовою виплатою. Розмір ЕДВ різний і залежить від того, до якої категорії належить громадянин, який має право на отримання цієї виплати. Необхідно знати коло суб'єктів, що забезпечуються ЕДВ, та її розміри. Особливі правила забезпечення ЄДВ встановлені для Героїв СРСР, РФ, повних кавалерів ордена Слави трьох ступенів, Героїв Соціалістичної Праці, повних кавалерів ордена Трудової Слави. Ці правила потрібно знати. Слід ознайомитися також із Правилами компенсації зазначеним категоріям громадян витрат на оплату користування домашнім телефоном (див. постанови Уряду РФ від 30 листопада 2005 р. № 705 та від 11 вересня 2006 р. № 556).

    Самостійним видом грошових виплат населенню у системі соціального забезпечення стали житлові субсидії. Слід розібратися, у яких випадках вони надаються, хто належить до кола осіб, які забезпечуються цими виплатами, та як визначається їх розмір. З цією метою потрібно ознайомитися з такими актами: постановами Уряду РФ від 29 серпня 2005 р. № 541 «Про федеральні стандарти оплати житлового приміщення та комунальних послуг», від 24 жовтня 2005 р. № 636 «Про внесення змін до деяких актів Уряду РФ щодо питанням надання житлових субсидій громадянам, які виїжджають (виїхали) з районів Крайньої Півночі та прирівняних до них місцевостей», від 14 грудня 2005 р. № 761 «Про надання субсидій на оплату житлового приміщення та комунальних послуг», від 13 травня 2005 р. «Про затвердження Правил надання молодим сім'ям субсидій на придбання житла в рамках реалізації підпрограми «Забезпечення житлом молодих сімей» федеральної цільової програми «Житло» на 2002 – 2010 роки», від 14 грудня 2006 р. № 765 «Про порядок надання молодим вченим субсидій придбання житлових приміщень у рамках реалізації заходів щодо забезпечення житлом окремих категорій громадян федеральної цільової ін. програми «Житло» на 2002 – 2010 роки».